ورزش منظم يكي از گام هاي موثر براي ارتقا سلامتي

 

در عصر تکنولوژی که تمام کارها با با فشار دکمه ای انجام می شوند این خطر وجود دارد که شما، کمتر به نیازهای جسم خود توجه کنید، یکی از مهمترین نیازهای بدن، تحرک و حرکت کردن است.

مطالعات نشان می دهند که تنبلی و عدم تحرك چقدر براي سلامتي انسان خطر آفرين است و سبب بیماری های قلبی، فشار خون بالا، دیابت، آرتروز، پوکی استخوان و سرطان می شود.

تحرک به انسان زندگی می بخشد. ورزش ماهیچه ها و رگ های خونی را تقویت و بافت های بدن را قوی می سازد، همچنین کارایی قلب را به شیوه های مختلف افزایش می دهد، قلب قوی تر می شود و با هر ضربه، خون بیشتری را پمپاژ می کند.

پیاده روی در هوای تازه و نور خورشید ساده ترین و بهترین ورزش برای هر فرد است. ورزش های کم فشار مانند پیاده روی، دوچرخه سواری، شنا یا کوهنوردی، مفید تر از ورزش های سنگین هستند.

ورزش به همراه برنامه غذايي منظم، تجربه اي لذت بخش است، سلامت سيستم گردش خون را بهبود مي بخشد و فشار خون را كاهش مي دهد.

ورزش منظم يك عنصر ضروري در برنامه طولاني كردن عمر و ارتقا سلامتي است. هر روز اول صبح، يك ورزش كششي و انعطافي 10 دقیقه ای مي تواند توده هاي عضلاني بدن را به كار اندازد، انعطاف ستون فقرات و گردش خون را افزايش دهد و كارآيي ماهيچه ها را بهبود بخشد.

با تمرين و حركت اعضاي اصلي عضلاني كه در پاها، دست ها و شكم قرار دارند، بيشترين بهره را مي بريد، كليد تقويت ماهيچه ها شروع آرام، منظم و مرحله به مرحله آن هاست. اگر از درد کمر مزمن رنج می برید، ابتدا شروع به پرورش ماهیچه های شکمی و کمری خود کنید با تمرین منظم دردتان از بین خواهد رفت.

در طول روز در پي فرصت هايي باشيد تا از نظر فزيكي فعال نگاهتان دارد مثلا پياده روي 10دقيقه اي از منزل تا محل كار،     دوچرخه وسيله خوبي به اين منظور و صرفه جويي در مصرف سوخت و آلوده نكردن هواي سالم است.

 

براي ارتقا سطح آموزش و كيفيت، از كتاب هاي مفيد و مربيان ورزش بهره جوييد.

برگرفته از وب سايت دكنر زرين آذر:

"از پشت کامپیوتر و از جلوی تلویزیون برخیزید. حرکت کنید از هرفرصتی برای ورزش و حرکت استفاده کنید. ورزشی را که برایتان مفرح است انتخاب کنید. به هوای آزاد بروید، پیاده روی کنید که آسان‌ترین و قابل دسترس‌ترین نوع ورزش است. گاهي به جای آسانسور از پله استفاده کنید.
به جای استفاده از اتومبیل هر زمان که امکان دارد پیاده بروید.
سعی کنید همواره فعال باشید ولی به یاد داشته باشید که فعالیت بدنی اگر چه برای سلامت مفید است جای ورزش مرتب و با برنامه را نمی‌گیرد. برنامه‌ای ورزشی برای خود تعیین کنید. حداقل هفته‌ای چهار تا پنج بار به نوعی ورزش بپردازید.
اگر امکان پذیراست ورزش بهتر است در هوای آزاد انجام شود نه در سالنهای در بسته. و به یاد داشته باشید ورزش تا آنجا که ایجاد خستگی لذت بخش در ماهیچه‌ها کند سالم است. پس از آن مضر می‌گردد. زیاده روی در ورزش که به خستگی شدید و درد عضلانی بیانجامد به اندازه عدم فعالیت برای بدن مضر بوده باید از آن پرهیز کرد."

 

RT-Q031 

  قيمت18/500/000ريال

 

 

 

محصولات Coway & BestRest

درباره خانه آرامش

 خانه آرامش در  سال 1388 با هدف بازیابی و ارتقاء سلامت و با شعار آغاز يک زندگي سالم متولد شد. اين خانه فعاليت خود را با عرضه محصولاتي که آرامش و سلامت زندگي را به ارمغان مي‌آورند آغاز نمود. ادامه مطلب...

ارتباط با خانه آرامش

تبریز، ميدان ساعت - خیابان ارتش جنوبی
روبروی مجتمع ماهان - پلاک 47 - طبقه اول
فكس: 04135563835   تلفن : 35557205-041
ایمیل : این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
ساعات حضور 9 الي 7 عصر 
مسول فنی:3075399-0914
مدیر : 4147191-0914

Blue GREY PINK TEAL